#EQExpedition

 
 

 

10.jpg
 
 

“Smáli se mi. Když ale zjistili, že to není vtip, vzdávali mi hold, jako bych vyrážela na jižní pól. Jak moc se mýlili, jsem tušila už před expedicí. Nechtěla jsem se pořád obhajovat; rozhodla jsem se pro radikální manifest.”

 

Jsem Nikol, matka čtyřleté Violky, manželka, moderátorka a majitelka marketingové agentury. Učím firmy, jak využívat sociální sítě a málokdo ví, že vlastním pilotní průkaz. Na paragliding. Nejsem žádná novinářka ani odborník na auta. Musím přiznat, že jsem měla jen pár vážných vztahů s autem. Začínala jsem s SMART Fortwo 1.0 - jmenovala se Ruženka a měla růžová kola a řasy na předních světlech. Jezdím už 4. rokem pouze na elektřinu. V součastnosti v modelu EQE SUV 350 4Matic.

 
 
 

Na cestách a přitom doma.

Když máš dobrou pojistku a asistenci, tak nikdy necestuješ do neznáma. Vždy se cítíš jako doma. Už tehdy jsem si byla jistá, že si jdu jen užít komfortní jízdu Mercedesem a přitom ukázat své dceři kousek světa.

 
 
 

Je to sice dál, ale zato pohodlnější cesta.

Místo jednoho dlouhého letu v ekonomické třídě letadlem jsem jela více krátkých letů v ultra-business třídě s masážními sedačkami, kde si pilotujete vlastní tryskáč a přistáváte kdekoliv bez nutnosti kontaktování řídící věže. A každý rodič jistě ocení i pravidelné zastávky na dětských hřištích.

 
 
 

5000 km v tichu.

Když si ztišíte tu high-end akustiku od Burmester®, uslyšíte to nejvzácnější. Ticho. Violka prospala většinu cesty. Pak jistě oceníte to zrychlení, natočení zadní nápravy a stupeň samořízení.

 

Nekonečný příběh.

Velikost dojezdu EQE SUV 350 4Matic násobně překračuje lidské fyziologické i psychologické limity řízení. Rovnice nutné pauzy a činnosti s ní spojené je větší nebo rovna času nabíjení potřebnému ujetí vzdálenosti k další zastávce… Teda pokud nechcete mít ledvinový kameny :)

 
 

Jedna registrace, jedna faktura.

Uživatelé elektromobilů to možná znají. Co nová veřejná nabíječka, to nová aplikace v mobilu. Ne však u Mercedes Me Charge. Ani si nedokážete představit ty ušetřené problémy při tak dlouhé expedici do neznáma. Jedna karta na všechny nabíječky.

 
 

Rychlejší než ostatní.

Možná to slyšíte poprvé, ale elektromobily mají v některých krajinách výjimku a snížený rychlostní limit se na ně nevztahuje. Mohou tak jet např. v Rakousku v tzv. IG-L emisních zónách maximální povolenou rychlostí 130 km/h. Ostatní jen ≤100 km/h. To pak cesta jinak ubíhá.

 
 

Ale někdy na rychlosti nezáleží.

Dálnice na pobřeží Španělska vede blízko moře a krásně lemuje pobřeží s úžasnými výhledy a možností zastavit na pláži na osvěžení. Proto jsme místo ultra-rychlých nabíječek, co dostatečně nabijí auto za 15 min. na benzince, hledali pomalejší plážové nabíječky, Takhle si představuji spojení příjemného s užitečným.

 
 

Nikdy se nevzdávej.

Soud jsme nakonec vyhráli. Elektromobily už mohou na všechny trajekty bez rozdílu. Nás to stálo hodně sil, energie a nervů, ale jinak by přece byla tahle naše expedice na ostrov elektro autem až podezřele bezproblémová…

 

Cíl je cíl, ale cesta taky v pohodě.

Říká se, že nejlepší část roadtripu není cílová rovinka, ale cesta samotná. U nás tohle klišé neplatí. My jsme na Lanzarote jako doma, známe tu každou pláž, surfový spot, vulkanickou vyhlídku nebo dobrou restauraci, ale vždy nám tu chybělo naše auto. Teď už ne. Při vyjíždění z lodi jsem nahlas vykřikla : “Vítej, Mercedesi… “ a ozvalo se: “'Co pro vás mohu udělat” :)